Deklaracja Dostępności

Właściwa treść Deklaracji Dostępności

II Liceum Ogólnokształcąceim. Marii Skłodowskiej-Curiew Piotrkowie Trybunalskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej:

Data publikacji strony internetowej: 2009-01-22.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-05-28.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Deklaracja jest częściowo zgodna - nie wszystkie dokumenty spełniają wymogi określone prawem. Brakuje odpowiedniej struktury nagłówkowej. Dokumenty niespełniające wymogów umieszczone były przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi dnia: 2020-03-16.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:

osoba kontaktowa - Bożena Janowska,
adres e-mail - liceum2@liceum2.piotrkow.pl,
numer telefon - 44 732-38-07.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

II Liceum Ogólnokształcące umieszczone jest w pięciokondygnacyjnym budynku (w tym z podpiwniczeniem) przy ul. S. Żeromskiego 11. Powierzchnia użytkowa budynku to 2784m². Do szkoły prowadzą 3 wejścia. Główne od strony południowej i dwa wejścia boczne od wschodu i zachodu. Żadne z wejść szkolnych nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Szkoła nie posiada miejsc parkingowych.

W szkole istnieje możliwość wejścia z psem asystującym.

Szkoła nie posiada tłumacza języka migowego.

Szkoła oraz teren przyległy do szkoły, w tym wejścia, objęte są monitoringiem wizyjnym. Zapis monitoringu umieszczony jest w gabinecie wicedyrektora ( na drugim piętrze) i umożliwia on podgląd bieżący z obsługą zapisu.

Wejścia do szkoły otwierane są ręcznie i zamykane za pomocą samodomykaczy. Informacji przy wejściu udzielają oddelegowani pracownicy- nie prowadzi się rejestru wejść/ wyjść interesantów do budynku.

W podpiwniczeniu znajduje się szatnia uczniowska, sklepik i pomieszczenie byłej jadalni oraz 2 sale lekcyjne, pomieszczenia gospodarcze i węzeł cieplny.

Na parterze oprócz sal lekcyjnych znajduje się sekretariat szkoły, gabinet dyrektora i doradcy zawodowego, składnica akt i pomieszczenia pracowników administracyjnych oraz łącznik do sali gimnastycznej.

Na drugim piętrze umieszczony jest pokój nauczycielski, gabinet wicedyrektora i pedagoga szkolnego.

Na trzecim biblioteka szkolna.

Łącznikiem pomiędzy kondygnacjami są klatki schodowe umiejscowione od strony wschodniej i zachodniej.

Aplikacje mobilne

Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych